Home | Kwaliteitsmonitor Dienstverlening Archieven 2024
Kwaliteitsmonitor Dienstverlening Archieven 2024
Gepubliceerd op: 10 - 07 - 2024
Onderzoek de kwaliteit van je dienstverlening
telefonistes_in_veghel_dcveg-000005_ingekleurd
Trefwoorden
kwaliteitsmonitor
dienstverlening
klanttevredenheid
Deel dit bericht
KVAN biedt in 2024 de archiefinstellingen weer de kans om hun klanten te bevragen over de kwaliteit van de dienstverlening. Deze gezamenlijke onderzoeksaanpak maakt het mogelijk je resultaten te vergelijken en van elkaar te leren.
KVAN heeft het klanttevredenheidsonderzoek opnieuw vormgegeven en biedt dit vanaf nu weer iedere twee jaar aan archiefinstellingen aan. De opzet is aangepast ten opzichte van voorgaande edities van de kwaliteitsmonitor:
Het doel blijft: klanttevredenheid meten, resultaten vergelijken met vorige jaren en met elkaar, effect van eerdere verbeteracties meten en nieuwe verbeteracties uitzetten.
Een team vanuit het veld bekijkt per editie de vragenlijst, wellicht dat er weer een paar aanpassingen nodig zijn om bij de tijd te blijven.
Voor deze eerste editie is de vragenlijst grondig onder handen genomen; met name het aantal vragen is beperkt.
Die vragenlijst blijft daarna trouwens zoveel mogelijk weer gelijk, zodat vergelijkbaarheid door de tijd heen ook goed mogelijk blijft.
Iedere deelnemer krijgt een eigen url voor de vragenlijst.
Er komt een landelijke rapportage met de overall uitkomsten op hoofdlijnen. De resultaten van iedere deelnemer worden opgenomen in een dashboard, inclusief alle opmerkingen en suggesties van hun respondenten.
Dit dashboard is hetzelfde dashboard als waarin de resultaten zijn opgenomen van de jaarlijkse Benchmark Archieven waaraan veel archiefinstellingen deelnemen.
In het dashboard kunnen alle resultaten van de benchmark en de kwaliteitsmonitor, in onderlinge samenhang, door de tijd heen en ook met andere groepen of individuele instellingen vergeleken worden.
We bieden je in de periode van het veldwerk de nodige inspiratie over hoe je het onderzoek optimaal kunt gebruiken. Denk aan tips voor een hoge respons.
Planning
Die is ongeveer als volgt:
Wek 28: uitnodiging per e-mail aan archiefinstellingen met aanmeldformulier
Vanaf week 34: aanmelden deelnemers
Week 39: deelnemers krijgen instructies
Week 39-45: veldwerkperiode
Week 48: landelijke rapportage gereed
Week 49-52: resultaten per deelnemer worden aan dashboard toegevoegd
Er zijn in elk geval voor 2024 GEEN KOSTEN verbonden aan de deelname.